Obec Ludvíkovice
407 13 Ludvíkovice 71
Tel.: 608 978 427
E-mail: podatelna@ou-ludvikovice.cz
admin@ou-ludvikovice.cz
Tato pravidla upravují organizační a procedurální otázky pro realizaci zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím v podmínkách Obce Ludvíkovice.
Obec Ludvíkovice, jako povinný subjekt dle § 2 odst. 1 zákona je povinna zveřejňovat dle § 5 zákona tyto informace:
Obec zveřejňuje informace a povinné písemnosti dle příslušných zákonů těmito způsoby:
Na obecním úřadě jsou vedeny a zpracovány registry:
Vzhledem k tomu, že informace v těchto registrech nejsou každému přístupné, nevztahuje se na ně v souladu s § 5 odst. 3 zákona povinnost jejich zveřejnění.
Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.
Zveřejňování a poskytování některých údajů z registrů uvedených v čl. 3 může být vyloučeno, případně omezeno. Děje se tak jen za dodržování podmínek stanovených zákonem pro jednotlivé registry.
Za informace spadající do režimu utajovaných skutečností dle § 7 zákona jsou považovány informace takto označené v seznamu utajovaných skutečností. Za stanovení a označení příslušného stupně utajení v podmínkách obecního úřadu zodpovídá dle § 2 odst. 9 zákona č. 148/1998 Sb. v platném znění starosta obce.
Osobní údaje, které se nezveřejňují ani neposkytují, jsou zejména osobní data fyzických osob vedená v informačních systémech dle zákona č. 256/1992 Sb. v platném znění, informace vypovídají o soukromí občanů dle § 8 zákona a další údaje, které by mohly narušit právo na ochranu osobnosti, přičemž není podstatné, zda se jedná o údaje sdělené žadatelem, jinou osobou nebo získané v rámci správního řízení.
Údaje sdělené uchazeči o veřejné zakázky při podávání nabídek v rámci všech způsobů zadávání dle zákona č. 199/1994 Sb. v platném znění jsou považovány za obchodní tajemství pouze v tom případě, že je za obchodní tajemství uchazeči v nabídkách výslovně označí.
Jako důvěrné údaje o majetkových poměrech občanů jsou považovány zejména údaje zjištěné při vymáhání nedoplatků při exekučním řízení (správa místních poplatků) a při řízení o poskytování dávek sociální péče. Rovněž se nezveřejňují údaje uvedené žadateli o přidělení bytu do nájmu a podklady pro hodnocení naléhavosti bytové potřeby.
/okruh vnitřních pokynů a personálních předpisů/
Za vnitřní pokyny a personální předpisy obecního úřadu dle §11 odst. 1 písm. a) zákona jsou zejména považovány:
Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti. Písemně podané žádosti (stejně tak i prostřednictvím faxu a internetem) v souladu s § 14 zákona jsou evidovány v podatelně obecního úřadu. Dle charakteru žádosti budou předány k vyřízení příslušnému pracovníkovi obecního úřadu, členům komisí nebo obecního zastupitelstva.
Vyřízení žádostí je možné těmito způsoby:
poskytnutím informace - písemnou odpovědí nebo nahlédnutím do spisu. (o tomto učiní zaměstnanec záznam).
Odložením žádostí - je-li žádost neúplná nebo ji žadatel přes výzvu nedoplnil (o tomto vyhotoví zaměstnanec protokol)
Odmítnutím žádosti - pokud se žádostí nevyhoví (nutno vyhotovit k odmítnutí rozhodnutí se všemi náležitostmi dle § 15 odst. 2 zákona, které vydá vedoucí příslušného odboru)
Je-li proti rozhodnutí ve smyslu § 16 zákona podáno odvolání, jež vyřízeno těmito způsoby:
směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v přenesené působnosti, postoupí je starosta obce příslušnému referátu Městského úřadu v Děčíně.
směřuje - li odvolání proti rozhodnutí v samostatné působnosti, předloží je starosta k rozhodnutí obecní radě.
Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou (zákon č. 123/98 Sb. v platném znění). Postup pro vyřizování žádostí o informace je schematicky znázorněn v příloze č. 9
Zveřejňování žádostí provádí obec na své náklady.
Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemně) je prováděno za úhradu.
Výši úhrady za poskytnutí informace vyměří pracovník dle sazebníku >>.
Výroční zprávu o činnosti v oblasti poskytování informací za uplynulý kalendářní rok v rozsahu dle § 18 zákona zpracuje na základě údajů z evidence pověřený pracovník a předloží ji ke schválení starostovi obce tak, aby mohla být zveřejněna do 1. března běžného roku.
Přístup k předpisům obsaženým ve sbírkách zákonů je každému umožněn v úředních hodinách v kanceláři obecního úřadu, kde do nich lze nahlédnout. Obecně závazné vyhlášky obce a pravidla přijatá orgány obce jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.
Koordinaci postupu dle pravidel zajišťuje starosta obce. Při řešení otázek uvedených v těchto pravidlech se postupuje dle zákona a obecně platných předpisů.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 29 | 30 |
31
|
1
|
2 |
3
|
4 | 5 | 6 |
7
|
8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 |
14
|
15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 |
21
|
22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 |
28
|
1
|
2 |
Svátek má Ljuba
Když větrové na konec února uhodí, moc obilí se na poli neurodí.
O svaté Juliáně připrav vůz a schovej sáně.
Mohlo by Vás zajímat