Obec Ludvíkovice
407 13 Ludvíkovice 71
Tel.: 608 978 427
E-mail: podatelna@ou-ludvikovice.cz
admin@ou-ludvikovice.cz
Probíhá úprava webových stránek, omluvte případné nedostatky.
Tato pravidla upravují organizační a procedurální otázky pro realizaci zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím v podmínkách Obce Ludvíkovice.
1. Zveřejnění informací (obsah)
2. Způsob a rozsah zveřejňování informací (formy)
3. Stanovení veřejných registrů
4. Stanovení doprovodných informací
5. Ochrana údajů
6. Další omezení práva na informace
7. Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací
8. Úhrada za informace
9. Zpracování výroční zprávy
10. Přístup k předpisům
11. Závěrečná ustanovení
1. Zveřejnění informací (obsah)
Obec Ludvíkovice, jako povinný subjekt dle § 2 odst. 1 zákona je povinna zveřejňovat dle § 5 zákona tyto informace:
1. informace o obci jako právnické osobě
2. organizační strukturu obecního úřadu
3. možnosti podávání opravných prostředků proti rozhodování úřadu i orgánů obce
4. postup úřadu při vyřizování žádostí
5. přehled nejdůležitějších předpisů
6. sazebník úhrad za poskytování informací
7. výroční zprávu o poskytování informací za předchozí kalendářní rok
2. Způsob a rozsah zveřejňování informací (formy)
Obec zveřejňuje informace a povinné písemnosti dle příslušných zákonů těmito způsoby:
3. Stanovení veřejných registrů
Na obecním úřadě jsou vedeny a zpracovány registry:
1. evidence obyvatel
2. evidence bytů
3. evidence žádostí a stížností
4. evidence plátců místních poplatků
Vzhledem k tomu, že informace v těchto registrech nejsou každému přístupné, nevztahuje se na ně v souladu s § 5 odst. 3 zákona povinnost jejich zveřejnění.
4. Stanovení doprovodných informací
Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.
5. Ochrana údajů
Zveřejňování a poskytování některých údajů z registrů uvedených v čl. 3 může být vyloučeno, případně omezeno. Děje se tak jen za dodržování podmínek stanovených zákonem pro jednotlivé registry.
5.1 Ochrana utajovaných skutečností
Za informace spadající do režimu utajovaných skutečností dle § 7 zákona jsou považovány informace takto označené v seznamu utajovaných skutečností. Za stanovení a označení příslušného stupně utajení v podmínkách obecního úřadu zodpovídá dle § 2 odst. 9 zákona č. 148/1998 Sb. v platném znění starosta obce.
5.2 Ochrana obchodního tajemství
Osobní údaje, které se nezveřejňují ani neposkytují, jsou zejména osobní data fyzických osob vedená v informačních systémech dle zákona č. 256/1992 Sb. v platném znění, informace vypovídají o soukromí občanů dle § 8 zákona a další údaje, které by mohly narušit právo na ochranu osobnosti, přičemž není podstatné, zda se jedná o údaje sdělené žadatelem, jinou osobou nebo získané v rámci správního řízení.
5.3 Ochrana obchodního tajemství
Údaje sdělené uchazeči o veřejné zakázky při podávání nabídek v rámci všech způsobů zadávání dle zákona č. 199/1994 Sb. v platném znění jsou považovány za obchodní tajemství pouze v tom případě, že je za obchodní tajemství uchazeči v nabídkách výslovně označí.
5.4 Ochrana údajů o majetkových poměrech
Jako důvěrné údaje o majetkových poměrech občanů jsou považovány zejména údaje zjištěné při vymáhání nedoplatků při exekučním řízení (správa místních poplatků) a při řízení o poskytování dávek sociální péče. Rovněž se nezveřejňují údaje uvedené žadateli o přidělení bytu do nájmu a podklady pro hodnocení naléhavosti bytové potřeby.
6. Další omezení práva na informace
/okruh vnitřních pokynů a personálních předpisů/
Za vnitřní pokyny a personální předpisy obecního úřadu dle §11 odst. 1 písm. a) zákona jsou zejména považovány:
* pokyny pro inventarizaci majetku
* pokyny k provedení prověrek a kontrol (např. BOZP)
* pracovní řád
* podpisový řád
* směrnice a oběh dokladů
* pracovní a organizační řád obecního úřadu
* personální a mzdová agenda
* pracovní náplně
7. Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací
Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti. Písemně podané žádosti (stejně tak i prostřednictvím faxu a internetem) v souladu s § 14 zákona jsou evidovány v podatelně obecního úřadu. Dle charakteru žádosti budou předány k vyřízení příslušnému pracovníkovi obecního úřadu, členům komisí nebo obecního zastupitelstva.
Vyřízení žádostí je možné těmito způsoby:
Je-li proti rozhodnutí ve smyslu § 16 zákona podáno odvolání, jež vyřízeno těmito způsoby:
Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou (zákon č. 123/98 Sb. v platném znění).
Postup pro vyřizování žádostí o informace je schematicky znázorněn v příloze č. 9
8. Úhrada za informace
Zveřejňování žádostí provádí obec na své náklady.
Poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemně) je prováděno za úhradu.
Výši úhrady za poskytnutí informace vyměří pracovník dle sazebníku >>.
9. Zpracování výroční zprávy
Výroční zprávu o činnosti v oblasti poskytování informací za uplynulý kalendářní rok v rozsahu dle § 18 zákona zpracuje na základě údajů z evidence pověřený pracovník a předloží ji ke schválení starostovi obce tak, aby mohla být zveřejněna do 1. března běžného roku.
10. Přístup k předpisům
Přístup k předpisům obsaženým ve sbírkách zákonů je každému umožněn v úředních hodinách v kanceláři obecního úřadu, kde do nich lze nahlédnout. Obecně závazné vyhlášky obce a pravidla přijatá orgány obce jsou k nahlédnutí na obecním úřadě.
11. Závěrečná ustanovení
Koordinaci postupu dle pravidel zajišťuje starosta obce. Při řešení otázek uvedených v těchto pravidlech se postupuje dle zákona a obecně platných předpisů.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
30 | 1 | 2 | 3 |
4
|
5
|
6 |
7
|
8 | 9 | 10 |
11
|
12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 |
18
|
19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 |
25
|
26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
1
|
2
|
3 |
Svátek má Agáta
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Čím dříve listí opadne, tím úrodnější příští rok.
Včas-li padá lupení, na rok pěkné osení.